آشنایی با بلبرینگ میکسر

بلبرینگ میکسر چیست؟

امتیاز این مطلب:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

منظور از بلبرینگ میکسر یا بلبرینگ میکسری در واقع همان رولبرینگ هایی هستند که در ماشین آلات میکسر در صنایع تولید بتن و صنایع سیمان استفاده میگردد.اما کدام نوع از رولبرینگ ها هستند که در ماشین آلات تولید بتن یا به اصطلاح میکسر ها کاربرد دارند؟ و یا مهمترین ویژگی رولبرینگ های میکسری چیست؟ اگر از مشتریان و مصرف کنندگان ماشین آلات تولید بتن و میکسر هستید و برای دستگاه خود به دنبال خرید یک بلبرینگ مناسب هستید مطالعه این مطلب میتواند تا حد زیادی شما را برای انتخاب هوشمندانه راهنمایی کند.

بلبرینگ یا رولبرینگ میکسر کدام درست است؟

عبارت بلبرینگ میکسر عنوانی هست که سالیان سال است که در بین مصرف کنندگان و فروشندگان بیرینگ (بلبرینگ، یاتاقان و رولبرینگ) ها جا افتاده است و هنگام خرید و فروش این نوع از بیرینگ ها از آن استفاده میشود.اما اگر بخواهیم به طور تخصصی و دقیق عنوان کنیم باید بگوییم عبارت رولبرینگ میکسری صحیح است.چرا که در ماشین آلات و دستگاه های میکسر از نوع خاصی از رولبرینگ ها استفاده میشود که در ادامه مطلب به معرفی آن میپردازیم.

بلبرینگ میکسر

کدام نوع رولبرینگ در میکسر کاربرد دارد؟

رولبرینگ های ساچمه بشکه ای یا به عبارت رایج تر رولبرینگ های بشکه ای با توجه به ساختار و طراحی خاصی که دارند همان بیرینگ هایی هستند که در ماشین آلات تولید بتن یا میکسر کاربرد دارند.در ادامه سعی کرده ایم به طور مختصر درباره برخی از رایج ترین و مهمترین مزایای رولبرینگ بشکه ای بپردازیم.

رولبرینگ بشکه ای در میکسر

رولبرینگ های بشکه ای با توجه به ساختاری و نوع خاص طراحی که دارند در بسیاری از صنایع سنگین همچون صنایع سیمان (بلبرینگ سیمان) مورد استفاده قرار میگیرند.وجود دو ردیف ساچمه بشکه ای شکل در ساختار این بیرینگ ها باعث شده است تا قابلیت حمل بار های سنگین از دو طرف برای این رولبرینگ فراهم شود.از رولبرینگ های بشکه ای معمولا به عنوان بیرینگ های قدرتی یاد میشود.

نکته مهم درباره رولبرینگ های میکسری آلیاژ (متریال) استفاده شده در تولید قفسه های نگهدارنده ساچمه ها در رولبرینگ می باشد.جنس قفسه نگهدارنده ساچمه ها در رولبرینگ های بشکه ای مورد استفاده در دستگاه میکسر معمولا از برنج (قفسه برنجی) و فیبر (قفسه فیبری) می باشد و در این نوع دستگاه ها از قفسه های رایج و پر مصرف فولادی کمتر استفاده می شود.

رولبرینگ میکسری

رایج ترین ویژگی رولبرینگ های بشکه ای در دستگاه میسکر

رولبرینگ های بشکه ای ویژگی های فراوانی دارند که همین مزایا باعث شده است تا از این مدل رولبرینگ ها در اکثر صنایع سنگین استفاده شود اما رایج ترین و مهمترین ویژگی رولبرینگ های بشکه ای که منجر شده است تا از این نوع بیرینگ ها در دستگاه های حمل بتن و میکسر استفاده شود به شرح زیر می باشد:

  1. قابلیت حمل بار های سنگین
  2. مناسب برای حمل بار های شعاعی و محوری
  3. جلوگیری از ناهمراستایی شفت
  4. طول عمر بالا

نحوه عملکرد بلبرینگ میکسری چگونه است؟

مهمترین نقش بلبرینگ های میکسری حمل بارهای به نسبت سنگین (بتن) و چرخش آنها با سرعت های پایین در دستگاه های میکسر میباشد.در واقع رولبرینگ های مسکری با ایجاد چرخش از خشک شدن بتن جلوگیری میکنند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x