زنجیر الواتور

زنجیر الواتور | خرید زنجیر ضد سایش الواتوری

امتیاز این مطلب:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2

زنجیر الواتور یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین زنجیر های صنعتی به منظور جابجایی و انتقال مواد به صورت عمودی به حساب می آید. زنجیر های الواتور از نظر شکل ظاهری مشابه زنجیر های باربرداری هستند با این تفاوت که بر روی سطح خود دارای باکت (سطل) هایی هستند که امکان انتقال و جابجایی مواد را فراهم میکند.

ساختار زنجیر الواتور (زنجیر ضد سایش)

زنجیر های الواتور از ترکیب حلقه های فولادی در کنار یکدیگر به همراه باکت (سلطل) های حمل مواد تشکیل شده اند که این سطل ها توسط قطعاتی بنام کرپی الواتور به زنجیر متصل میشود.

زنجیر های الواتور بسته به کاربردی که دارند در رشته های 5 لینکی،7لینکی و 9 لینکی طراحی و تولید میشوند.

انواع زنجیر الواتور (آلیاژ)

زنجیر الواتور یا زنجیر ضد سایش یک نوع زنجیر صنعتی است که به منظور کاهش سایش و خرابی در سیستم های مختلف استفاده می شود. این نوع زنجیرها از موادی همچون منگنز یا فولاد های دارای کروم یا نیکل طراحی و تولید می شوند.

نکته قابل توجه درباره زنجیر های صنعتی ضد سایش روش تولید این نوع زنجیر صنعتی میباشد به عبارتی دیگر در هنگام تولید زنجیر های ضد سایش به منظور افزایش استحکام و مقاومت زنجیر و همچنین افزایش طول عمر زنجیر از فولاد مقاوم همراه با عملیات حرارتی استفاده میکنند. (با عملیات حرارتی در سطح زنجیر به بیش تر 600VH می‌رسد)

استاندارد زنجیر الواتور

زنجیر های الواتور یا زنجیر ضد سایش مطابق استاندارد های بین المللی همچون استاندارد های DIN 766 ، DIN 764 و DIN 22252 طراحی و تولید میشوند.

کاربرد زنجیر الواتور

زنجیر های الواتور با توجه به ساختار منحصر به فردی که دارند در بسیاری از صنایع عام و خاص به منظور انتقال و جابجایی مواد به صورت عمودی کاربرد دارند. در لیست زیر سعی کرده این به معرفی برخی از این صنایع بپردازیم.

  1. صنایع دریایی
  2. صنایع حفاری
  3. بالابر های آسانسوری
  4. صنایع سیمان
  5. و بسیاری دیگر از صنایع عام و خاص

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x