گریس رسانا چیست

گریس رسانا چیست؟

امتیاز این مطلب:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2

گریس از پر کاربرد ترین مشتقات نفتی هست که در بسیاری از صنایع عام و خاص و همچنین کاربرد های عمومی به عنوان ماده روانکار کاربرد فراوانی دارد.گریس ها هم مانند بسیاری از تجهیزات و قطعات صنعتی به تدریج و با توجه به نیاز بشر و صنایع تکامل پیدا کرده و به نمونه های امروزی خود تبدیل شده است.در این مطلب از وبلاگ میخواهیم به یکی از پرکاربرد ترین و جدید ترین نوع گریس با قابلیت هدایت جریان الکتریکی یا همان گریس رسانا بپردازیم.

گریس رسانا

مهفوم گریس رسانا

گریس رسانا با نام های مختلفی همچون گریس هادی، گریس کنتاکت، گریس پایه مس و گریس رسانای برق شناخته میشود.اما این نوع از روانکار ها چگونه تولید میشوند؟ و یا منظور از رسانا جریان برق بودن در گریس ها چیست؟ برای پاسخ به سوالات مطرح شده ابتدا لازم است با به صورت مختصر با فرمولاسین تولید گریس و مهفوم پایه گریس و ضخیم کننده های گریس آشنا شویم.

آشنایی با روغن پایه، ضخیم کننده و افزودنی در گریس

به طور کلی به منظور تولید گریس از سه فاکتور روغن پایه، ضخیم کننده و افزودنی ها استفاده میشود.روغن پایه مهمترین و اصلی ترین مولفه تولید گریس ها به حساب می آید و تقریبا بیش از 80 درصد از حجم گریس ها را روغن های پایه تشکیل میدهد.پس از روغن های پایه ضخیم کننده ها هستند که با اضافه شدن به میزان نزدیک به 20 درصد به روغن های پایه نوع و ساختار گریس را تشکیل میدهند.(منظور از ضخیم کننده ها همان عبارت پایه گریس می باشد که در این مطلب همان پایه مس مد نظر می باشد)

و در نهایت با ترکیب روغن پایه و ضخیم کننده ها نوبت به اضافه کردن افزودنی ها می شود.اضافه کردن افزودنی به میزان تقریبی 10 درصد به ساختار گریس باعث ایجاد ویژگی های خاصی همچون بالا یا پایین بودن دما، افزایش یا کاهش ویسکوزیته و بسیاری دیگر از ویژگی ها در گریس می شود.

گریس رسانا با ضخیم کننده هادی

حال که با مفاهیمی همچون روغن پایه و ضخیم کننده ها آشنا شده اید به راحتی میتوانید مفهوم گریس رسانا را درک کنید.به عبارتی ساده تر باید بگوییم منظور از گریس های رسانا یا هادی همان مشتقات نفتی هستند که در ساخت و تولید آنها از ضخیم کننده های هادی یا رسانای جریان برق همچون مس استفاده شده است.

ویژگی های گریس رسانا چیست؟

  1. رسانای جریان جریان الکتریسیته
  2. ضد زنگ
  3. ضد آب
  4. مقاوم در برابر سایش
  5. مقاومت در برابر خورندگی
  6. مقاومت در دماهای بالا

نکته قابل توجه درباره ویژگی های گریس های رسانا این است که هرکدام از موارد ذکر توسط هر یک از کارخانه های تولید کننده میتواند متغییر باشد.لذا پیشنهاد میکنیم حتما برای خرید گریس رسانا مناسب به کاتالوگ محصول مراجعه کنید و گریس مد نظر خود را با مشخصات ذکر شده در کاتالوگ محصول مقایسه کنید.

محدودیت های استفاده از گریس های رسانا چیست؟

  1. عدم امکان استفاده در کاربرد های با سرعت بالا
  2. عدم امکان استفاده در کاربرد های با فشار بالا

گریس رسانا در کدام صنایع کاربرد دارد؟

استفاده از گریس های رسانا محدود به یک یا چند صنعت و کاربرد خاص نیست و در هر کاربردی که نیاز به انتقال جریان برق توسط روانکار ها باشد میتوان از آنها استفاده کرد.برای مثال از ساده ترین کاربرد گریس های کنتاکت میتوان به کاربرد آنها در دستگاه های کپی و در نمونه های خاص تر میتوان به کاربرد در صنایعی همچون نفت و گاز اشاره کرد.

کاربرد گریس رسانا

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x