9

معرفی بلبرینگ های مینیاتوری

امتیاز این مطلب:

میانگین امتیاز 1 / 5 – تعداد رای 1

بلبرینگ مینیاتوری چیست ؟

یکی از بلبرینگ های پر مصرف در صنایع مختلف، بلبرینگ های مینیاتوری می باشند. کاربرد بلبرینگ های مینیاتوری با توجه به ابعاد متفاوتشان در صنایع مختلف نیز متفاوت می شوند. شرکت های EZO و NSK از شرکت های برتر تولیدکننده بلبرینگ های مینیاتوری محسوب می شوند.
کاربرد بلبرینگ های مینیاتوری معمولا در صنایع خیلی خاص است زیرا سایزشان خیلی کوچکتر از حالت عادی است و ویژگی های خاصی نیز دارند. اندازه آن ها معمولا از 1.5 میلی متر شروع شده و تا حدود 9 میلی متر است که آن ها را جزو بلبرینگ های کوچک طبقه بندی می کنند.

لازم به ذکر است که این شرکت ها قادر به تولید انواع زیر مجموعه های بلبرینگ ها مانند بلبرینگ شیار عمیق، بلبرینگ کف گرد و…. هستند، به همین دلیل دست شما در انتخاب باز است و می توانید هر مدلی از این بلبرینگ ها را که نیاز دارید تهیه کرده و استفاده کنید.

انواع مختلف بلبرینگ های مینیاتوری

1- تک ردیفه : قطر داخلی این بلبرینگ ها کمتر از 10 میلی متر است. چند کاره و مقرون به صرفه هستند. از نوع all round می باشند ( بلبرینگ صفحه ای که از فولاد ضدزنگ و پلیمر با کیفیت ساخته می شوند )
2- فلج دار : قطر داخلی این بلبرینگ در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که باید در جهت محور کار گذاشته و محکم شود و بهتر از همه این است که کمک می کند عمل سوراخ و نصب راحت تر انجام شود. بلبرینگ ماشین آلات راه سازی و بلبرینگ مینیاتوری فلج دار از استحکام بالایی برخوردار هستند.
3- پر ساچمه : این بلبرینگ ها ظرفیت بیشتری برای تحمل بار را دارند زیرا حداکثر تعداد ساچمه و قابلیت اینکه بدون نیاز به قفسه باشند را دارا می باشند.
4- شیار عمیق سری ۶ : از قابلیت های این مدل می توان به با دوام بودن و مقاومت بالای آن اشاره کرد. این مدل از تمامی مدل ها کوچکتر است و برای کارهای خاص و ظریف استفاده می شود.
5- شیار عمیق سری V6 : این بلبرینگ ها مجموعه ای از ساچمه ها می باشند که به علت توانایی تحمل بار زیاد تقریبا سایزشان کوچک می باشد.
6- شیار عمیق MR : این بلبرینگ سایز کوچکی دارد و در مقایسه با قطعات دیگر بار زیادی را تحمل می کند. این مدل از بلبرینگ ها نسبت به سایر مدل ها برای کارهایی که سرعت دورانی نیاز دارند مناسب تر می باشد.
7- شیار عمیق سری R : این مدل از بلبرینگ ها برای کارهای حساس و کوچک کاربرد زیادی دارند که نیازمند دقت زیادی می باشند. وزن زیادی را می توانند تحمل کنند و سرعت بسیار بالایی نیز دارند.

متریال‌های بلبرینگ‌های مینیاتوری

متریال های بلبرینگ های مینیاتوری از سرامیک، فولاد غلتکی، فولاد ضد زنگ و بلبرینگ هیبرید با ساچمه سرامیکی و رینگ از جنس فولاد ضد زنگ یا فولاد غلتکی تولید شده اند.

کاربرد بلبرینگ مینیاتوری

بلبرینگ های مینیاتوری به علت ویژگی های منحصر به فردشان در صنایع خاصی مثل صنایع پزشکی برای تولید تجهیزات پزشکی، صنایع هوا و فضا، هواسنج ها، میکروسکوپ ها و صنایع دیگر که به ظرافت و حساسیت بیشتری نیاز دارند استفاده می شوند.
همچنین سریع ترین و مقاوم ترین بلبرینگ های مینیاتوری در مته دندانپزشکی استفاده می شود.

قیمت بلبرینگ های مینیاتوری

در رابطه با قیمت بلبرینگ های مینیاتوری می توان به این صورت گفت که این قطعات انواع مختلفی در بازار دارد و هرکدام از آن ها برای یک مصارف و کاربردهای خاصی استفاده می شوند. معمولا بر اساس نوع مصرف، برای محاسبه قیمت بلبرینگ‌های مینیاتوری باید گفت که با توجه به اینکه این قطعه دارای انواع مختلفی در بازار موجود است باید بدانید که هر کدام از آن‌ها برای یک مصارف و کاربردهایی استفاده می‌شوند و بر اساس نوع مصرف و جنس و متریالی که دارند قیمت گذاری می شوند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 1 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x