8

روش های تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی

امتیاز این مطلب:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

بیشترین دلیلی که در حال حاضر باعث شده بلبرینگ های تقلبی بیشتری تولید و عرضه بازار شوند، افزایش قیمت قطعات می باشد. مسلما تشخیص قطعات تقلبی از اصل با چشم غیر مسلح غیرممکن است.
در اکثر موارد افراد به علت عدم دسترسی به بلبرینگ های اصل ناچار به خرید بلبرینگ های تقلبی می شوند که متاسفانه باعث آسیب رساندن به دستگاه مصرف کننده خواهند شد.
خطراتی که بلبرینگ های تقلبی می تواند به بار آورد کاهش ایمنی در سیستم های هواپیمایی، قطارها، ماشین آلات و … می باشد که با توجه به استفاده روزانه تعداد زیادی از افراد، باعث به خطر انداختن سلامتی آن ها می شود.
همچنین در کارخانه ها باعث می شود ماشین آلات، مستعد خرابی شوند و هزینه های زیادی را به وجود آورد.

نکات مهم در هنگام خرید بلبرینگ

1- نوع فونت و حک روی بلبرینگ : هر شرکت تولیدکننده بلبرینگ از فونت خاص خود برای نوشتن شماره فنی استفاده می کند که با توجه با این فونت تا حد زیادی می توان اصلی بودن بلبرینگ را تشخیص داد.

2- جعبه و بسته بندی ظاهری بلبرینگ : بسته بندی نمونه تقلبی را هرچقدر هم که شبیه نمونه اصلی تولید کنند باز هم تفاوت هایی وجود دارد، پس به ظاهر بسته بندی بلبرینگ در هنگام خرید بسیار دقت فرمایید.

3- کشور سازنده بلبرینگ : یکی از راه هایی که جهت تشخیص بسیار متداول می باشد این است که از روی شماره فنی شرکت های سازنده می توان متوجه شد، به طور مثال وقتی بلبرینگ شماره ZZ608 در ایتالیا تولید می شود و شما بلبرینگ ZZ 608 را خریداری کنید که ساخت آلمان است قطعا این بلبرینگ تقلبی می باشد.

4- توجه به کاتالوگ بلبرینگ : به کاتالوگ بلبرینگ مراجعه فرمایید، کدی که در کاتالوگ نوشته شده را باید روی بلبرینگ و جعبه نیز ببینید.

5- قیمت بلبرینگ : ارزان بودن بلبرینگ هیچ گاه به معنای کیفیت خوب آن نیست قیمت آن باید مناسب با ارزش واقعی آن باشد. خیلی بهتر است قیمت ها را به صورت یورویی یا دلاری از سایت های اصلی چک فرمایید و با قیمت روز دلار یا یورو بسنجید و همینطور هزینه های حمل و نقل و باربری را هم در نظر بگیرید.

6- بررسی آرم مخصوص روی بلبرینگ

7- تست آنالیز متریال

8- گریس و نگهدارنده

9- خاصیت چکش خواری

10-وزن بلبرینگ

بلبرینگ ها قلب صنعت محسوب می شوند و به شدت در معرض جعل قرار دارند. در نهایت می توان گفت بهترین راه تشخیص، استفاده از کارشناسان با تجربه می باشد که با اطمینان بیشتری می توان این کار را انجام داد.
در هنگام خرید بلبرینگ اصلی برای اینکه از کیفیت استاندارد و مناسب محصولات مورد نیاز خود مطمئن شوید سعی نمایید آن ها را از شرکت های معتبر و معروف خریداری کنید زیرا در غیر این صورت باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

روش های تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی

امروزه بلبرینگ های تقلبی هم کاملاً مشابه بلبرینگ های اصلی تولید می‌شوند و تشخیص بلبرینگ اصلی و تقلبی بودن آن‌ها کار دشواری است.
برای تشخیص بلبرینگ اصلی از تقلبی چند راهکار ساده وجود دارد که آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم تا در زمان خرید بلبرینگ دچار مشکل نشوید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x