7

معرفی نسل جدید بلبرینگ های تماس زاویه‌ای

امتیاز این مطلب:

امتیاز خود را ثبت کنید

به طور کلی می توان گفت که بلبرینگ ها برای حرکت دادن یا نگه داشتن سایر قطعات صنعتی درکنار یکدیگر کاربرد دارند و از آنها در پروژه های مکانیکی و صنعتی مختلفی استفاده می شود. با توجه به کاری که انجام می دهند و استفاده در پروژه های صنعتی مختلف می توان آنها را به انواع مختلفی دسته بندی کرد. بلبرینگ ها به طور کلی به چندین دسته بلبرینگ های تماس زاویه ای، خودتنظیم، شیار عمیق و کف گرد تقسیم بندی می شوند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نسل جدید بلبرینگ های تماس زاویه‌ای آشنا کنیم.

بلبرینگ های نسل جدید

بلبرینگ های تماس زاویه‌ای در نسل جدید توسط چندین برند ساخته شدده و به بازار عرضه می شود. بلبرینگ های برند NSK و بلبرینگ های برند SKF که از نوع BEAM و BEAS هستند را می توان به عنوان بلبرینگ های نسل جدید از نوع تماس زاویه‌ای معرفی کرد. از مشخصات و خصوصیات ویژه این نوع بلبرینگ می توان به طرفیت بالای آن اشاره کرد. همچنین برای طراحی این نوع بلبرینگ از چنگ های فشرده استفاده شده است. این نوع بلبرینگ نسبت به بلبرینگ های تماس زاویه‌ای قدیمی طول عمر بیشتری داشته و می توان از آنها در سایر پروژه های صنعتی و مکانیکی در مدت زمان بیشتری استفاده کرد.
حدودا مدت زمان استفاده از این نوع بلبرینگ یک و نیم سال بیشتر از بلبرینگ های معمولی و قدیمی از این نوع است. برای شناخت و تشخیص این نوع بلبرینگ از بلبرینگ های قدیمی می توان گفت که در شماره سریالشان به جای BEAW از کد اختصاری BW استفاده می کنند. از همین کد اختصاری می توان متوجه طول عمر بالای این نوع بلبرینگ ها در کنار ظرفیت بالاتر آنها شد. به همین ترتیب می توان در سایر کاربرد های سنگین تر و پروژه های حساس تر از آنها استفاده کرد. البته سری های قبلی هم کارایی و سطح عملکرد نسبتا خوبی داشته‌ اند و می توانستیم از آنها در کاربرد های مختلفی استفاده کنیم ولیکن این بلبرینگ های سری جدید با توجه به نیاز های جدید مشتریان ساخته شده‌اند و مناسب مصارف امروزی خواهند بود.

طراحی ساخت بلبرینگ های نسل جدید چگونه است؟

برای ساخت بلبرینگ های تماس زاویه‌ای در نسل جدید از طراحی ساخت متفاوتی استفاده می کنند. در دو طرف حفره های حلقه های بیرونی این حفره ها نسبت به نوع معمولی و سری های قبلی بزرگتر ساخته شده‌اند. در قسمت حلقه داخلی و چنگ در طراحی ساخت داخلی این نوع بلبرینگ ها فاصله‌ای قرار داده شده است که منجر به راحتی جریان حرکت در گریس روانکاو درون بلبرینگ شده و بدین صورت می تواند طرز کار آن را راحت تر کند. این شیوه طراحی ساخت یکی از مزایای بزرگ این نوع بلبرینگ ها در سری جدید محسوب می شود. با ایتفاده از این گزینه حرکت مربوط به گیریس روانکاو در داخل بلبرینگ حدودا 40 درصد افزایش پیدا می کند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x