آشنایی با بلبرینگ راهسازی

بلبرینگ راهسازی (آشنایی و برسی)

امتیاز این مطلب:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2

هنگامی که نام بلبرینگ و رولبرینگ شنیده میشود ناخودآگاه به یاد قابلیت حمل بارهای سبک و سنگین می افتیم در واقع قابلیت حمل بار ها در انواع مختلف با سرعت های متفاوت از مهمترین قابلیت بیرینگ ها به حساب می آید.همین ویژگی در این تجهیزات دوار باعث شده است تا این قطعات در بسیاری از صنایع و کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.یکی از مهمترین صنایعی که بلبرینگ و رولبرینگ ها در آن نقش حساس ایفا میکند صنعت راهسازی می باشد.در این مطلب از سری مطالب آشنایی با کاربرد بلبرینگ ها در صنایع قصد داریم به معرفی و برسی بلبرینگ های مورد استفاده در صنعت راهسازی یا به اصطلاح بلبرینگ راهسازی بپردازیم.

بلبرینگ راهسازی و انواع آن

به مجموعه بلبرینگ و رولبرینگ هایی که در ماشین آلات و دستگاه های مورد استفاده در صنعت راهسازی همچون لودر، بیل مکانیکی، اسکریپر، گریدر و بسیاری دیگر از ماشین آلات کاربرد دارند به اصطلاح بلبرینگ راهسازی می گویند.در ادامه به معرفی رایج ترین انواع بیرینگ ها در این صنعت مهم میپردازیم.

بلبرینگ راهسازی

بلبرینگ شیار عمیق در صنعت راهسازی

بلبرینگ های شیار عمیق با توجه به ساختار ساده ای که دارند تقریبا در اکثر صنایع عام و خاص مورد استفاده قرار میگرند.اما نکته ای که باید به آن توجه کنیم سهم استفاده از بلبرینگ های سری  شیار عمیق در این صنعت میباشد که تقریبا کمتر از 20 درصد میباشد و عموما از بلبرینگ شیار عمیق در کاربرد های عام تر این صنعت استفاده میشود.

رولبرینگ مخروطی در راهسازی

رولبرینگ مخروطی پر مصرف ترین و کاربردی ترین نوع بیرینگ های هستند که در صنعت راهسازی از آنها استفاده میشود.این نوع رولبرینگ ها بسته به طراحی منحصر به فردی که دارند قابلیت حمل بار های بسیار سنگین را برای دستگاه ها و سیستم ها مختلف فراهم میکند.تفکیک پذیری و قابلیت حمل بار های شعاعی و محوری از دیگر ویژگی های رولبرینگ های مخروطی به حساب می آیند.

کاربرد رولبرینگ مخروطی در راهسازی

رولبرینگ استوانه ای

رولبرینگ ساچمه استوانه ای یا به اصطلاح رایج رولبرینگ استوانه ای از دیگر انواع بیرینگ ها هستند که در صنعت راهسازی مورد استفاده قرار میگرند.این نوع رولبرینگ ها هم مانند رولبرینگ های مخروطی شکل قابلیت حمل بار های سنگین (بار های شعاعی) با سرعت های بالا را برای ماشین آلات و دستگاه های راهسازی فراهم میکند.

رولبرینگ استوانه ای در صنعت راهسازی

بیرینگ های مطرح شده از رایج ترین نوع بلبرینگ و رولبرینگ هایی هستند که در صنعت راهسازی استفاده میشوند و ممکن است در برخی ماشن آلات و دستگاه های مورد استفاده در صنعت راهسازی از دیگر انواع بیرینگ ها هم استفاده شود.

بلبرینگ های راهسازی چه ویژگی هایی دارند؟

بلبرینگ های مورد استفاده در صنایع خاص همچون صنایع سنگ شکن، صنایع حفاری و صنعت راهسازی با توجه به شرایط کاری که دارند حتما باید ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی داشته باشند در لیست زیری سعی کرده ایم برخی از مهمترین ویژگی های بلبرینگ های صنعت راهسازی را بیان کنیم.

  1. طول عمر بالا
  2. استحکام بالا
  3. قابلیت حمل بار های سنگین
  4. قابلیت چرخش با سرعت های بالا (در برخی موارد)

کاربرد بلبرینگ در صنعت راهسازی

بهترین مارک بلبرینگ راهسازی کدام است؟

  1. Timken (ساخت آمریکا)
  2. FAG (آلمان)
  3. KOYO (ژاپن)

 

برند های مطرح شده از پرتکرار ترین مارک هایی هستند که در صنعت راهسازی استفاده میشود اما اگر به دنبال انتخاب و خرید بلبرینگ های راهسازی هستید و میخواهید بدانید چگونه بهترین مارک را انتخاب کنید پیشنهاد میکنیم به صفحه اختصاصی راهنمای انتخاب بهترین مارک بلبرینگ در بیرینگ مارت مراجعه فرمایید.همچنین میتوانید با مشاوران ما در بیرینگ مارت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x