dynamic-load-rating

آشنایی با مهفوم استاتیک و داینامیک load در بیرینگ

امتیاز این مطلب:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2

اگر از مصرف کنندگان تجهیزات دوار به خصوص بیرینگ (بلبرینگ، رولبرینگ و یاتاقان) ها هستید بدون تردید اصطلاحاتی همچون Basic dynamic load ratings و Basic static load ratings را شنیده اید.در این مطلب در نظر داریم تا با مفهوم استاتیک لود ریت و داینامیک لود ریت در بیرینگ ها آشنا شویم.

مهفوم Basic static vs Dynamic load ratings

همان طور که میدانید یکی از اصلی ترین وظیفه بیرینگ (بلبرینگ و رولبرینگ) ها حمل بار می باشد. (در اصل عبارت بلبرینگ از فعل bear به معنای حمل کننده تشکیل شده است) بار های وارده بر روی بیرینگ ها جدا از جهت بار که خود به سه دسته بار های شعاعی، محوری و ترکیبی (هر دو جهت) تقسیم می شوند خود به دو صورت استاتیک (static) و داینامیک (dynamic) بر روی بلبرینگ و رولبرینگ ها اعمال میشوند.

بار داینامیک و استاتیک در بلبرینگ

در ادامه مطلب میخواهیم به برسی و مهفوم استاتیک لود ریت و داینامیک لود ریت در بیرینگ ها بپردازیم.

Basic dynamic load ratings به چه معناست؟

اگر بخواهیم مهفوم Basic dynamic load ratings را تعریف کنیم باید بگوییم به حداکثر باری که بیرینگ در حال چرخش در دمای اتاق (دمای معمول) میتواند حمل کند داینامیک لود ریت می گویند.بار های داینامیک یا پویا همان طور که از نام آنها مشخص است قادر به افزایش و کاهش هستند (متغییر هستند) که این نوع بار با عبارت C در کاتالوگ بلبرینگ مشخص میشود و واحد اندازه گیری آن نیوتن می باشد.

مهفوم Basic static load ratings چیست؟

نوعی دیگر از بار ها هستن که معمولا بر روی بلبرینگ و رولبرینگ های ثابت یا بیرینگ هایی که سرعت بسیار پایین در حال چرخش هستند وارد میشود.این نوع بار ها معمولا ثابت بوده و مانند بار های داینامیک تغییر نمیکنند.بار های استاتیک با عبارت C0 در کاتالوگ ها مشخص میشوند و واحد اندازه گیری آنها نیوتن می باشد.

تاثیر بار داینامیک و استاتیک روی کیفیت بیرینگ

مقدار بارهای استاتیک و داینامیکی که بلبرینگ و رولبرینگ ها قابلیت حمل آن را دارند یکی از مهمترین فاکتور ها در تعیین میزان کیفیت و در نهایت قیمت بیرینگ به حساب می آید.در واقع هر کدام از این پارامتر ها در بلبرینگ و رولبرینگ های تولید شده توسط کارخانه های مختلف متفاوت است.برای درک بهتر به جدول زیر توجه فرمایید.

Basic static load ratings (KN) Basic dynamic load ratings (KN) مارک شماره فنی
23/200 37/100 SKF 6210
23/300 35/100 KOYO 6210
23 35 NACHI 6210

لذا پیشنهاد میکنیم حتما قبل از انتخاب بلبرینگ به فاکتور های ذکر شده توجه بفرمایید و در هنگام خرید قطعه مورد نظر به مارک (برند) بلبرینگ توجه بفرمایید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x