معرفی یاتاقان snl

یاتاقان SN و SNL را بیشتر بشناسید

امتیاز این مطلب:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

اگر از صنعتگران و مصرف کننندگان یاتاقان های صنعتی هستید و درباره این مدل از یاتاقان به دنبال اطلاعات تخصصی هستید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با یکی از پر کاربرد ترین نوع یاتاقان های صنعتی (یاتاقان سری SN و SNL) آشنا شوید.همچنین در این مطلب در نظر داریم تا به برخی از پر تکرار ترین پرسش ها درباره این مدل یاتاقان ها نظیر یاتاقان SN چیست؟ یاتاقان های SN با یاتاقان SNL چه تفاوتی دارد؟ این نوع از یاتاقان ها در چه صنایعی استفاده میشوند؟ مزیت استفاده از یاتاقان های sn و snl چیست؟ پاسخ دهیم.

آشنایی کامل با یاتاقان SNL

یاتاقان های صنعتی مدل SNL با توجه به طراحی منحصر به فرد و ساختار خاصی که دارند دربسیاری از صنایع عام و خاص کاربرد فراوانی دارند.این مدل از یاتاقان ها هم مانند یاتاقان های سری UCP به صورت ایستاده و دارای دو پایه نگه دارنده طراحی شده اند اما با این تفاوت که یاتاقان های مدل SNL به منظور استفاده در صنایع خاص تر و به نسبت سنگین طراحی شده اند.

ترکیب یک عدد بیرینگ (بلبرینگ یا رولبرینگ) به همراه یک عدد بوش در کنار برخی از متعلقات وابسته همچون گریس خور و نمد در یک یاتاقان SNL را یک دست کامل بلبرینگ یاتاقان می گویند.نکته ای که باید در هنگام انتخاب و خرید یاتاقان SNL به آن توجه کنیم این است که هر یاتاقان بیرینگ و تجهیزات وابسته خود را دارد که در ادامه به معرفی و برسی بیرینگ های مورد استفاده در این مدل از یاتاقان ها و ویژگی آنها میپردازیم.

بیرینگ های مورد استفاده در یاتاقان SNL

  1. بلبرینگ خود تنظیم یا خود تنظیم شونده
  2. رولبرینگ های ساچمه بشکه ای یا به اصطلاح رولبرینگ بشکه ای

بیرینگ مورد استفاده در snl

تمامی انواع بلبرینگ های خود تنظیم و رولبرینگ های بشکه ای از قطر داخلی 20 میلیمتر تا 160 میلیمتر میتوانند در این نوع از یاتاقان ها مورد استفاده قرار بگیرند.در تصویر فوق می توانید تمامی شماره فنی های بلبرینگ و رولبرینگ هایی که در یاتاقان SNL از آنها استفاده میشود را مشاهده بفرمایید.

نوع شفت بیرینگ در یاتاقان SNL

یاتاقان های صنعتی سری SNL با دو نوع شفت ساده و شفت کونیک یا به اصطلاح K مورد استفاده قرار میگرند.نکته ای قابل توجه در هنگام انتخاب شفت در یاتاقان ها این است که اگر شفت مورد نظر تون پله ای یا کونیک بود حتما باید از بلبرینگ و رولبرینگ K به همراه بوش تبدیل استفاده نمایید.

انواع آب بند در یاتاقان های SNL

  1. آب بند های چهار لبه
  2. آببند V شکل
  3. آببند های felt
  4. آب بند های پیچشی
  5. آببند ها خاص مناسب صنایع سنگین

هرکدام از انواع آببند های مورد استفاده در یاتاقان های مذکور مزایای خاص خود را دارند.لذا پیشنها میکنیم به منظور انتخاب آببند مناسب برای یاتاقان خود به کاتالوگ یاتاقان SNL مراجعه فرمایید.

روانکاری یاتاقان های SNL

همان طور که میدانید یکی از مهمترین اقدامات لازم به منظور افزایش طول عمر و کاهش هزینه های ثانویه بیرینگ ها استفاده از روانکار مناسب و کنترل آن می باشد.یاتاقان های صنعتی SNL هم به منظور افزایش کارایی خود نیاز به رونکاری مناسب و دوره ای می باشند.به منظور روانکاری یاتاقان SNL می توانید از یکی از دو نوع روانکار گریس و روغن استفاده نمایید.

یاتاقان SNL از چه متریالی تولید میشوند؟

پوسته یاتاقان های SNL معمولا از یکی از دو نوع چدن خاکستری یا گرافیت اسفروئیدی طراحی و در نهایت تولید میشوند.در واقع یکی از مهمترین دلایل اختلاف قیمت و کیفیت یاتاقان های SNL نوع مواد اولیه مورد استفاده در تولید آنها می باشد.برای مثال ممکن است یک کارخانه تولید کننده از ضایعات چدن برای تولید استفاده کند و در مقابل یک شرکت تولید کننده از شمش های چدن به منظور تولیدات خود استفاده کند.(گاهی ممکن است این اختلاف قیمت یاتاقان SNL به بیش از 70 درصد برسد)

مزایا استفاده از یاتاقان SNL چیست؟

  1. امکان نصب آسان
  2. قیمت مناسب
  3. در دسترس بودن

روش نصب یاتاقان SNL چگونه است؟

برای نصب یاتاقان های SNL با آببند های مختلف روش های متفاوتی وجود دارید که در ادامه به آموزش تصوری روش نصب یاتاقان SNL با آببند های مختلف پرداخته ایم.

نصب یاتاقان SNL با آببند چهار لبه و آببند های V شکل

در تصویر زیر میتوانید روش صحیح نصب یاتاقان SNL با آببند V شکل (تصویر شماره 1) و نصب یاتاقان SNL با آب بند چهار لبه (تصویر شماره 2) را مشاهده نمایید.

نضب یاتاقان SNL
نصب یاتاقان SNL با آببند felt و آببند پیچیده

مشاهده روش نصب صحیح یاتاقان با آببند felt (تصویر 3) و نصب با آببند پیچیده (تصویر 4)

روش نصب یاتاقان SNL

آموزش تصویری نصب یاتاقان SNL با کاسه نمد

یکی از پرتکرار ترین انواع نصب یاتاقان های سری snl نصب یاتاقان با کاسه نمد هستند.در تصویر زیر میتوانید روض نصب صحیح را مشاهده نمایید.

نصب یاتاقان با کاسه نمد

آیا یاتاقان SNL با یاتاقان SN تفاوت دارد؟

در پاسخ به پرسش مطرح شده باید بگوییم خیر یاتاقان های سری SNL با یاتاقان های مدل SN تفاوتی ندارند.در واقع شماره فنی SNL کدی هست که شرکت SKF بر روی یاتاقان های خود درج میکند و امروزه بسیاری ازشرکت های تولید کننده محصولات خود را با همان مشخصات با کد SN و یا SNL تولید میکنند.به عبارتی دیگر هر دو پیشوند SN و SNL یکسان هستند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x