needle-rollers-introduction

ساچمه سوزنی (خرید و استعلام قیمت)

امتیاز این مطلب:

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

ساچمه سوزنی چیست؟ به کدام مدل از ساچمه ها سوزنی می گویند؟ ساچمه های سوزنی شکل چه تفاوتی با دیگر انواع ساچمه بلبرینگ دارند؟ از مهم ترین پرسش هایی هستند مشتریان و مصرف کننده های ساچمه قبل از انتخاب نوع ساچمه و یا خرید آن به دنبال پاسخ آن هستند. اگر قصد خرید ساچمه سوزنی دارید و یا برای ماشین آلات و سیستم های خود به دنبال ساچمه های سوزنی شکل هستید و درباره آنها اطلاعات کافی ندارید بهتون پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب همراه بیرینگ مارت باشید تا علاوه بر آشنایی با ساچمه های سوزنی با بهترین تولید کننده های این مدل ساچمه هم آشنا شوید.

منظور از ساچمه سوزنی چیست؟

ساچمه سوزنی

همان طور که میدانید علت نامگذاری ساچمه ها تنها شکل ظاهری آنها می باشد و ساچمه ها هم بر اساس ساختار ظاهری که دارند در 5 نوع مختلف طراحی و در نهایت تولید میشوند. در این قسمت از سری مطالب آموزشی وبلاگ میخواهیم به معرفی ساچمه های سوزنی بپردازیم.ساچمه های سوزنی شکل ممکن است با نام های دیگری مانند ساچمه استوانه ای، ساچمه های Needle و ساچمه های رولبرینگی نیز میان مصرف کننده ها شناخته شوند.

تولید ساچمه سوزنی

در ویدیوی زیر می توانید به صورت کوتاه با فرایند تولید ساچمه های سوزنی شکل آشنا شوید.

ساچمه های سوزنی شکل چه ویژگی هایی دارند؟

هر کدام از انواع ساچمه ها بسته به طراحی خاص و منحصر به فردی که دارند به منظور استفاده در کاربرد های مختلفی طراحی و تولید می شوند.ساچمه های سوزنی شکل هم از این قاعده مستثنی نیستند و این نوع ساچمه به دلیل طراحی خاصی که دارند معمولا از استحکام بیشتری نسبت به دیگر ساچمه ها همچون ساچمه های گرد برخوردار هستند که همین ویژگی باعث شده است از این نوع ساچمه ها به منظور تولید رولبرینگ های با قابلیت تحمل بار های بالا استفاده شود.

از ساچمه های سوزنی در کدام نوع رولبرینگ ها استفاده می شود؟

  1. رولبرینگ های سوزنی
  2. رولبرینگ های سوزنی سری کف گرد
  3. رولبرینگ های استوانه ای

ساچمه سوزنی در رولبرینگ

روش اندازه گیری ساچمه های سوزنی چگونه است؟

از آنجا که معمولا بر خلاف اکثر تجهیزات و قطعات صنعتی همچون بیرینگ ها مشخصات فنی بر روی ساچمه ها درج نمی شود هنگام تهیه و خرید ساچمه های سوزنی (استوانه ای) شما نیاز به دو فاکتور مهم شامل قطر ساچمه و ارتفاع یا طول ساچمه دارید.به عبارت ساده تر شماره فنی یا مشخصات ساچمه های استوانه ای همان قطر و طول ساچمه ها هستن که معمولا به صورت زیر نمایش داده میشود.

  1. ساچمه سوزنی سایز 30×30
  2. 30×30
  3. سی در سی
  4. سی × سی

ساچمه های سوزنی (استوانه ای) در چه ابعادی تولید می شوند؟

هر کدام از شرکت های تولید کننده ساچمه محدوده تولید خاص خود را برای طراحی و در نهایت تولید ساچمه دارد. لذا پیشنهاد میکنیم حتما قبل از طراحی سیستم ها و ماشین آلات خود از مشاوره رایگان بیرینگ مارت استفاده فرمایید تا انتخاب کاملا هوشمندانه ای را تجربه کنید.

انواع آلیاژ در ساچمه سوزنی

ساچمه های سوزنی معمولا در دو نوع آلیاژ کروم استیل یا به اصطلاح ساچمه سوزنی کروم استیل و استنلس استیل که به ساچمه سوزنی استیل شناخته میشوند طراحی و تولید می شوند.

  1. ساچمه سوزنی کروم استیل (مورد استفاده در کاربرد های عام)
  2. ساچمه سوزنی استنلس استیل (پر مصرف در کاربرد های خاص)

ساچمه سوزنی سر گرد و ساچمه سوزنی سر تخت

انواع ساچمه سوزنی

ساچمه های سوزنی جدا از آلیاژ (متریال) های که دارند از نظر ساختار ظاهری به دو صورت ساچمه سوزنی سر گرد و ساچمه سوزنی سر تخت تولید می شوند. معمولا سر گرد یا سر تخت بودن در ساچمه های تنها در کابرد های خاص مهم است و استفاده از هرکدام بسته به نظر کارشناس و نوع کاربردی که برای آن در نظر دارید میتواند متغیر باشد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x