textile-bearing

بلبرینگ نساجی چیست؟

امتیاز این مطلب:

امتیاز خود را ثبت کنید

بلبرینگ نساجی یا بلبرینگ های مورد استفاده در صنعت نساجی یکی از با اهمیت ترین قطعات در این صنعت مهم به حساب می آید.صنعت نساجی یا صنایع ریسندگی و بافندگی یکی از با ارزش ترین صنایع هر کشور به حساب می آید.لذا بالا بودن راندمان عملکرد این صنایع همواره مورد توجه بودن است.بلبرینگ های مورد استفاده در صنعت نساجی معمولا از با کیفیت ترین و بهترین مارک بیرینگ ها می باشند.در این بخش از وبلاگ صنعتی بیرینگ مارت به معرفی بلبرینگ های نساجی یا بلبرینگ های صنایع ریسندگی و بافندگی می پردازیم.همچنین برخی از مهمترین ویژگی های این نوع بلبرینگ ها رو معرفی میکنیم.

بلبرینگ نساجی چیست

آشنایی با بلبرینگ نساجی

همان طور که از نام این بیرینگ ها مشخص است بلبرینگ نساجی همان بیرینگ هایی هستند که در ماشین آلات و دستگاه های مربوط به صنعت نساجی مورد استفاده قرار میگیرند. اما انواع بلبرینگ نساجی کدام است؟ آیا تمامی انواع بیرینگ های تولید شده در جهان در این صنعت کاربرد دارند؟ یا تفاوت بلبرینگ های نساجی با بلبرینگ ها معمولی که در صنایع عام کاربرد دارند چیست؟ در ادامه به سوالات ذکر شده پاسخ می دهیم.

بلبرینگ نساجی
رولبرینگ سوزنی پر کاربرد ترین نوع بیرینگ در صنایع نساجی

انواع بیرینگ نساجی کدام است؟

از میان 4 مدل بلبرینگ (شیار عمیق، تماس زاویه ای، خود تنظیم و بلبرینگ کف گرد) و 4 نوع رولبرینگ (مخروطی، بشکه ای، استوانه ای و سوزنی) تولید شده می توان گفت بلبرینگ های شیار عمیق، بلبرینگ های خود تنظیم و رولبرینگ سوزنی پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین نوع بیرینگ ها در صنعت نساجی و صنایع ریسندگی و بافندگی می باشند.

تفاوت بیرینگ های مورد استفاده در نساجی با دیگر انواع بیرینگ چیست؟

تفاوت بلبرینگ نساجی با دیگر انواع تولید شده بلبرینگ یا بیان دیگر مهمترین ویژگی بلبرینگ ها مورد استفاده در صنایع نساجی چیست؟ مهمترین ویژگی و تفاوت در بلبرینگ های مورد استفاده در این صنعت دور بالا بودن بلبرینگ می باشد.در واقع نوع ماشین آلات و دستگاه های صنایع ریسندگی و بافندگی به گونه ای طراحی و تولید شده است که بلبرینگ و رولبرینگ مورد استفاده در آنها باید قابلیت حرکت با سرعت های بالا را داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی بیرینگ های مورد مصرف این صنعت (در برخی موارد خاص) نسوز بودن بلبرینگ می باشد که از آن با عنوان بلبرینگ نسوز یاد می شود.

معایب بیرینگ های نساجی چیست؟

مهمترین عیب بلبرینگ های نساجی محدود بودن این نوع بیرینگ ها در انواع خاص می باشد.در برخی موارد ممکن است بلبرینگ و رولبرینگ مورد استفاده در صنعت نساجی از نوع عام نباشد و از سری بیرینگ های خاص این صنعت باشد.در این گونه موارد ممکن است مصرف کننده هنگام خرید بلبرینگ نساجی دچار مشکل شود و با توجه به محدودیت های که هست نتواند بلبرینگ مناسب خود را تهیه کند.(در سری بلبرینگ و رولبرینگ های تولید کشور های آمریکایی و اروپایی)

معرفی چند نمونه از بلبرینگ نساجی پر مصرف با ابعاد

ارتفاع قطر خارج قطر داخل شماره فنی بیرینگ
8 میلیمتر 26 میلیمتر 10 میلیمتر 6000ZZ/C3
8 میلیمتر 28 میلیمتر 12 میلیمتر 6001ZZ/C3
9 میلیمتر 30 میلیمتر 10 میلیمتر 1200
16 میلیمتر 62 میلیمتر 30 میلیمتر 1206

(پسوند C3 به معنای دور بالا بودن بلبرینگ می باشد)

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x