آشنایی با بلبرینگ حفاری

آشنایی با بلبرینگ حفاری (معدن)

امتیاز این مطلب:

امتیاز خود را ثبت کنید

استفاده از بلبرینگ ، رولبرینگ و یاتاقان ها که به اصطلاح تخصصی تر تحت عنوان بیرینگ یاد می شوند به یک یا چند صنعت و کاربرد خاص محدود نمی شوند.به بیان دیگر در هر کاربرد و صنعتی که به منظور انتقال قدرت و نیرو نیاز به تجهیزات دوار باشد از این قطعه حساس و مهم استفاده می شود.

یکی از مهمترین و البته حساس ترین صنایع هر کشور صنعت حفاری آن محسوب می شود.در این صنعت خاص و مهم به منظور افزایش کارایی از ماشین آلات و دستگاه های مهمی استفاده میشود که هرکدام از این سیستم های ذکر شده از اجزا و ابزار مختلفی تشکیل شده اند.بیرینگ ها از پرمصرف ترین و حساس ترین قطعات مورد استفاده در سیستم ها و ماشین آلات این حوزه هستند.بیرینگ (یاتاقان، بلبرینگ و رولبرینگ) های مورد استفاده در این صنعت (حفاری) معمولا با عنوان بلبرینگ حفاری یاد می شوند.

در این بخش از وبلاگ میخواهیم به معرفی بلبرینگ حفاری و ویژگی های آن بپردازیم.پس اگر از فعالان این حوزه هستید و یا قصد خرید بلبرینگ برای ماشین آلات حفاری دارید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر آشنایی با بلبرینگ های حفاری با برترین تولید کنندگان این نوع بلبرینگ ها هم آشنا شوید.

کاربرد بلبرینگ در حفاری

بلبرینگ حفاری با اهمیت و حساس

همان طور که در تاریخچه پیدایش و تولید بلبرینگ ها آمده است یکی از اصلی ترین دلایل طراحی و تولید بلبرینگ ها کاهش اصطکاک و تسهیل فرایند جابجایی اجسام بوده است.در واقع به عبارتی می توان گفت از دلایل اختراع بلبرینگ آسان کردن فرایند حفاری بوده است.تجهیزات دوار همچون بلبرینگ و رولبرینگ ها از سری قطعات مهم مورد استفاده در ماشین آلات و دستگاه های حفاری به حساب می آیند.

بلبرینگ و رولبرینگ های مصرفی در صنعت حفاری کدام است؟

بلبرینگ و رولبرینگ های مورد استفاده در ماشین آلات و دستگاه های حفاری انواع مخلفی دارند که محدود به چند نوع خاص نیستند اما ما در بیرینگ مارت قصد داریم بنا به تجربه عملی و بازخورد مصرف کنندگان چند نمونه از بیرینگ های رایج و مورد استفاده در این صنعت را معرفی کنیم.

1-رولبرینگ مخروطی در حفاری

رولبرینگ های مخروطی به دلیل ساختار خاص و ویژگی حمل بار های بسیار سنگینی که دارند به مهمترین و پر مصرف ترین نوع بیرینگ ها در این صنعت تبدیل شده اند.

2-بلبرینگ چند تکه (کوپری) در صنعت حفاری

بلبرینگ کوپر به علت نصب آسان و همچنین قدرت تحمل بار های سنگین از دیگر انواع بیرینگ مورد استفاده در ماشین آلات حفاری هستند.

3-رولبرینگ بشکه در ماشین آلات حفاری

قدرت حمل بار های بالا و تنوع در ابعاد و آلیاژ در رولبرینگ های بشکه ای باعث شده است تا این نوع از رولبرینگ ها در دسته بیرینگ های کاربردی در صنعت حفاری قرار بگیرند.

انواع بلبرینگ حفاری

اما این قطعات دوار چه ویژگی های باید داشته باشند ؟ آیا بلبرینگ و رولبرینگ های مورد استفاده در ماشین آلات و سیستم های حفاری نسبت به بیرینگ های معمول در صنایع سبک از ویژگی های خاصی برخوردار هستند؟ در ادامه به پاسخ سوالات مطرح شده میپردازیم.

ویژگی بلبرینگ های حفاری چیست؟

بلبرینگ های مورد استفاده در ماشین آلات حفاری معمولا از مقاومت ترین نوع بلبرینگ ها هستند.چرا که این نوع بیرینگ ها در محیط ها بسیار آلوده و تحت بارهای بسیار سنگین همچون صنایع سنگ شکن (بلبرینگ سنگ شکن) قرار دارند.لذا هر یک از کارخانه های تولید کننده بیرینگ های حفاری با در نظر شرایط خاص این صنعت اقدام به تولید میکنند.در لیست زیر سعی کرده ایم تا برخی از رایج ترین ویژگی های لازم برای بلبرینگ حفاری را معرفی کنیم.

  1. ساخته شده از آلیاژ خاص
  2. مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ آلودگی (همچون گرد و غبار و ….)
  3. قابلیت تحمل بار های بسیار زیاد
  4. مقاومت در برابر ضربه های ناگهانی و شوک های شدید
  5. طول عمر بسیار بالا

ویژگی بلبرینگ حفاری

معرفی برترین تولید کننده های بلبرینگ حفاری

اگر برای ماشین آلات حفاری خود و سیستم های مورد استفاده در این صنعت خاص به دنبال خرید بلبرینگ و رولبرینگ با کیفیت بالا هستید و نمیدانید از کدام مارک (برند) استفاده کنید در لیست تهیه شده زیر می توانید با قدیمی ترین و بهترین کارخانه های تولید کننده بیرینگ آشنا شوید تا در هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید.

  1. Timken (تولید کننده آمریکایی قدیمی)
  2. SKF (محصول کشور سوئد)
  3. FAG (آلمانی با کیفیت)
  4. KOYO (مناسب در صنایع حفاری برای کاربرد های سبک)

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x